
In dit artikel over Esri wordt ingegaan op de implementatie van de AFAS Mailplus connector in samenwerking met Optimizers.
Over Esri
Esri Nederland helpt met 130 medewerkers mensen die geo-informatie gebruiken. De ArcGIS-technologie van Esri wordt door ruim 10.000 mensen in Nederland gebruikt. De kaarten van Esri worden wereldwijd door een groot publiek gebruikt voor de onderhoud van de infrastructuur en de zoektocht naar een duurzamere manier van leven.
E-mail marketing met Mailplus
Harmen van Doorn, Esri: “We zijn nu 3 jaar klant van MailPlus en daarvoor waren we al min of meer gestart met e-mail marketing. De tool die we destijds gebruikten was erg ingewikkeld. We stuurden toen mails en bedreven nog geen e-mail marketing. Wel hadden we allerlei ideeën, maar de toenmalige tool was niet toereikend en sloot helemaal niet aan op hoe wij werkten.”
Implementatie AFAS Mailplus connector
“De implementatie was een flinke klus, want het ging om ontzettend veel velden en informatie. Bovendien ging het om veel data en velden: zo’n 30 velden en meer dan 20.000 contactpersonen. De koppeling tussen Profit en MailPlus levert ons veel tijdwinst op. Het tijdrovende gedoe van synchroniseren van klantgegevens via allerlei Excel-bestanden is verleden tijd.
Altijd up-to-date
Het werken met allerlei bestanden betekent ook dat je niet actueel bent en het leidt bovendien tot veel fouten: daar hebben we geen last meer van. Verder kunnen wij dankzij de AFAS MailPlus connector voor onze e-mail marketing altijd gebruikmaken van de laatste gegevens: niet onbelangrijk als je effectief marketing wilt bedrijven. De koppeling is echt cruciaal. Daardoor kunnen we ons focussen op de inhoud van de e-mail marketing en zijn we veel minder tijd kwijt aan de contactgegevens.”
Uit: “Klantcase Esri: integratie AFAS zorgt voor efficiënte e-mail marketing” door Remy Bergsma, MailPlus

