CurTec heeft zijn CRM-systeem Exact Synergy naadloos laten integreren met de e-mail marketingoplossing MailPlus. Deze connector is gemaakt door Exact partner Optimizers en synchroniseert moeiteloos gegevens tussen de twee systemen. De connector wordt door Optimizers en Blinker aangeboden.
Meer dan professioneel relatiebeheer
Curtec zet CRM niet alleen in voor professioneel relatiebeheer. Het wordt ook ingezet om werkprocessen te decentraliseren; van projecten tot taken. Om het CRM-systeem Exact Synergy te laten praten met MailPlus is CurTec in contact gekomen met Exact partner Optimizers. Gezamenlijk is gekeken naar de wensen van CurTec om zo de basiskoppeling uit te breiden en naar wens in te richten. CurTec is de eerste klant van Blinker die gebruik maakt van deze CRM-koppeling.
Website-integratie
Website-integratie is voor de koppeling tussen Exact Synergy en MailPlus erg belangrijk. Websitebezoekers kunnen op verschillende pagina’s aanvraagformulieren invullen. Dit wordt direct Exact Synergy ingeschoten. De binnendienst van CurTec ziet deze aanvragen binnenkomen als taak en kunnen meteen worden opgevolgd. “ We zitten nu nog in fase 1. Ik hoop eind Q1 volledig up and running te zijn. Over een jaar moet het hele interne proces ingericht en op elkaar afgestemd zijn. Dus een volledige integratie van de website, met Exact Synergy en met MailPlus speelt in 2012 een belangrijke rol.”, vertelt Jeroen Backx, B2B Marketeer bij CurTec.
Inzet e-mail marketing
Hoogwaardige farmacie- en chemiebedrijven worden regelmatig geprikkeld met een nieuwsbrief, maar ook via inspiration guides, case studies, aankondigingen van beurzen en nieuwe producten. CurTec maakt gebruik van dynamische content en de e-mailings worden viertalig en voor meerdere doelgroepen opgezet. De zogenoemde ‘triggers’ op e-mails en landingspagina’s zorgen er in de meest geavanceerde oplossing MailPlus Campaigns voor dat aanvragen bij de juiste personen binnen CurTec aankomen en via interne werkprocessen in Exact Synergy de juiste opvolging krijgen. Ook is CurTec zijn communicatiemomenten goed aan het analyseren. Er wordt getest op verzendmomenten (in verband met tijdzones in verschillende landen), designs en onderwerpregels.
Connector Exact Synergy en MailPlus
Met de connector worden contactgegevens automatisch gesynchroniseerd. Het synchroniseren vergt geen export- en importhandelingen, wat CurTec veel tijd bespaart. Zo beschikt CurTec altijd over de meest actuele contactgegevens in MailPlus. De responsdata van e-mailings, zoals ‘bounces’, ‘wijzigingen van contactgegevens’, ‘afmeldingen’ en ‘kliks’, worden automatisch opgehaald uit MailPlus en omgezet in workflows binnen Exact Synergy. Deze workflows zijn gekoppeld aan de binnendienst van CurTec, die zo eenvoudig een follow-up actie kan organiseren. Denk aan een uitgebreide multi-channel campagne of, in het geval van een bounce, een simpel telefonisch contact om de relatie weer te herstellen. Dit kan weer leiden tot een nieuwe verkoopkans.
Ervaringen met Optimizers en Blinker
“Optimizers en MailPlus hebben het beste eruit gehaald om een goede koppeling te ontwikkelen. Ze hebben goed meegedacht, waardoor wij nu een prettig werkbare koppeling hebben! Daarnaast wil ik Blinker complimenteren met zijn werkwijze. Alles was van A tot Z goed voorbereid en de begeleiding was erg goed. Erg professioneel, wat ons veel vertrouwen geeft.”, aldus Jeroen Backx.