Optimizers E-Day:
The Future Is Now
Om de concurrentie altijd een stapje voor te blijven, is het essentieel om in te spelen op de meest relevante trends en ontwikkelen. Het afgelopen jaar stond in het teken van steeds versnellende digitalisering en de verdere professionalisering van e-commerce activiteiten.
Tijdens de Optimizers E-Day nemen wij je mee in de e-commerce trends en ontwikkelingen voor B2C en B2B en laten we zien wat je vandaag kunt doen om toekomstbestendig te zijn.
Meld je nu aan!
Meld je aan!
Optimizers E-Day
The Future is Now
Dat B2B e-commerce in het algemeen een achterstand heeft goed te maken op B2C e-commerce is een feit, maar we zien ook dat de verschillen steeds kleiner worden. Zo blijkt ruim 90% van de zakelijke bestellers online een aankoop te hebben gedaan. Het aantal zakelijke online bestellingen is het afgelopen jaar ook gestegen met 50%. Wat kunnen we leren van elkaar en welke inzichten hebben vooraanstaande B2C e-commerce bedrijven en merken voor jou?
Het gemak van e-commerce
De coronapandemie heeft verschillende trends in de e-commerce wereld versneld en versterkt: snel en flexibel anticiperen op veranderende omstandigheden is een must om positieve resultaten te blijven behalen. Inmiddels is de wereld langzaam opengegaan, maar we gaan nooit meer terug naar hoe het was. De pandemie heeft z’n sporen nagelaten, e-commerce draait op volle toeren en gaat met volle kracht vooruit. Mensen raken gehecht aan het gemak dat e-commerce brengt en technologie is steeds beter in staat om klanten te kunnen bedienen in het vinden van de juiste producten of informatie.
Thema’s
Op het Optimizers E-day event: The Future Is Now event staan we stil bij wat je vandaag kunt doen om toekomstbestendig te zijn. Deze middag is opgezet om te inspireren en handvaten en tips mee te geven om de beste e-commerce ervaring neer te zetten. Ook zullen er inspirerende workshops worden gegeven en is er de ruimte om elkaar te ontmoeten en kennis te delen.
De sprekers
Oscar Diele – Flinders
Oscar Diele is een doorgewinterde e-commerce professional en ondernemer. Bij bedrijven als Wehkamp, eBay/Marktplaats, TomTom en Flinders heeft Oscar serieuze impact gemaakt door de digitale strategie en teams aan te sturen rond acquisitie, conversie en retentie. In zijn sessie spreekt hij over trends en ontwikkelingen binnen de B2C e-commerce en hoe hij zijn webshop continu aanpast aan het dynamische speelveld.
Serge Barnhoorn – AGU
Serge Barnhoorn is eCommerce Product Owner bij AGU, een groothandel gespecialiseerd in fietsartikelen en -onderdelen. Serge is verantwoordelijk voor de functies van AGU.com en levert hierin de technologie en functionaliteit die nodig is om de wensen van hun klanten te realiseren.
Jos Pieters – Jac Hensen
Jos Pieters is e-commerce manager en CTO van mannenmode winkelketen Jac Hensen. Hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en optimalisering van het online platform en de technische motor. Jos Pieters deelt zijn ervaringen met e-commerce binnen een dynamische organisatie die een snelle groei doormaakt.
Joris Coppes – B-Living
Joris Coppes is directeur van het vooraanstaande B2B woonmerk B-Living. In zijn sessie vertelt hij over de toenemende mate van digitalisatie, hoe je hier als B2B specialist mee om kunt gaan en welke tools B-Living hiervoor gebruikt.
Patrick Kool, Bram Meulen, Daan van Vliet en Mark Veldkamp – Shopping Tomorrow Expertgroep
Patrick Kool (Intergamma), Bram Meulen (VidaXL), Daan van Vliet (Plus) en Mark Veldkamp (Tweakwise) maken deel uit van de Shopping Tomorrow Expertgroep Conversion Rate Optimization. Tijdens de Optimizers E-Day gaan zij in gesprek over de best practices, risico’s en kansen binnen CRO.
Roeselien Wekker – Workshop: the future is now, innovate your story today
Roeselien Wekker is een veelzijdige, energieke ondernemer. Ze is People skills specialist en pitch-expert sinds 2011. In een interactieve en inspirerende sessie laat Roeselien je nadenken over jouw visie en identiteit, persoonlijk leiderschap en op welke manier je de verbinding met jouw klant opzoekt en zo een win-win situatie creëert.
Muhammed Aydogan (FRMWRK)
Muhammed Aydogan is marketing- en communicatiespecialist bij FRMWRK. Hij houdt zich onder andere bezig met de propositie en branding en de e-commerce podcast “Op weg naar 20 miljoen”, waarin hij in gesprek gaat met experts en ondernemers en op zoek gaat naar het antwoord op de vraag: hoe groei je je webshop naar 20 miljoen jaaromzet? Tijdens de Optimizers E-Day zal Muhammed optreden als dagvoorzitter.
Stefan van Opstal – CEO Tweakwise
Stefan van Opstal is CEO van Tweakwise en weet als geen ander hoe een slimme merchandising strategie en personalisatie de sleutel zijn tot een succesvolle online shop. Tijdens de Optimizers E-Day vertelt Stefan hoe je een stabiele basis creëert op het gebied van e-commerce en hoe je jouw conversiepercentage kunt laten stijgen met maar liefst 15%.
Mark Veldkamp – CCO Tweakwise
Als CCO van Tweakwise is Mark Veldkamp is verantwoordelijk voor de commerciële- en marketingstrategie van Tweakwise. Zijn verantwoordelijkheden bestaan uit activiteiten gerelateerd aan marketing, sales, product development en klantenservice. Mark Veldkamp praat je bij over de laatste trends en ontwikkelingen binnen de e-commerce.