Het is weer volop beursseizoen in de Home Deco branche, gaaf om te zien dat er enorme hoeveelheden orders vanaf beurzen in heel Europa via App4Sales hun weg vinden naar de gekoppelde ERP systemen.
Onze teams vliegen en rijden Europa over om nieuwe en bestaande klanten te helpen daar waar nodig en natuurlijk ook om bij bedrijven langs te gaan die de verkoop app nog niet gebruiken.
Ik blijf het zo vreselijk gaaf vinden om te zien hoe onze klanten zo snel de app omarmen in hun sales proces. Een korte instructie aan een club ingehuurde hostessen en men kan aan de slag op de stand.

Worstelen met Techniek
Beurzen en Wifi blijft een dingetje, zeg ik ook uit eigen ervaring. Ik blijf me verbazen dat op veel locaties de ellende blijft om een goede Wifi connectie te regelen. In voorbereiding op een beurs dus altijd een fallback scenario voor offline werken klaar leggen inclusief het printen van bevestigingen.
Elk bedrijf bereid zich anders voor om het verkoop seizoen in te gaan, wat vooral opvalt is dat bedrijven die zich goed voorbereiden vaak succesvoller zijn in de verkoop. Als je als bedrijf flinke bedragen voor een stand uitgeeft, neem dan ook de technische voorbereiding serieus, dat maakt een beurs echt succesvoller.
Old School
Het blijft verbazingwekkend dat veel bedrijven nog ouderwetse scanners gebruiken om hun verkopen te registreren. Niet gekoppeld aan hun ERP systeem wordt er met “knuppels” verkocht op de stand, de verkopers hebben geen idee van de voorraden binnen de organisatie. Garantie voor logistieke irritatie binnen een organisatie horen we veel van bedrijven.
De Sleutel
Als professionele verkooporganisatie wil je ook de beste verkoop tools gebruiken lijkt me? Binnen Optimizers streven wij ernaar om met het App4Sales platform echt onderscheid te maken voor onze klanten. Met een relatie kleine investering zie ik dat bedrijven door heel Europa snel en precies hun orders registeren.
Het leukste blijft de reacties van verkopers: dat zijn de grootste fans van App4Sales! Vaak gevolgd door de directie, die ziet dat deze App echt de focus weer legt op klantcontact en verkopen. Uiteindelijk blijft verkopen toch het leukste om te doen! Toch?
Heiko van der Vlugt
Directeur Optimizers